Plán práce školského psychológa
- Vo vzťahu k žiakom
- Pravidelné pozorovania žiakov v 1.ročníku – začlenenie do kolektívu, grafomotorika, adaptácia na požiadavky školy, pozornosť, kognitívne schopnosti, komunikačné zručnosti. Konzultovať pozorovania s triednymi učiteľkami a s rodičmi, v prípade potreby odporúčať k odborníkovi.
Termín: priebežne - Zúčastniť sa zápisu do 1.ročníka – zamerať pozornosť na deti nezrelé, s problémami v grafomotorike, v zamerní pozornosti, v ťažkostiach s adaptáciou na nové prostredie.
Termín: 2021 - V špeciálnych triedach pre žiakov s poruchami autistického spektra robiť pravidelné pozorovania zamerané na správanie žiakov, spoluprácu žiakov s učiteľmi, ich výchovno-vzdelávacie výsledky.
Termín: priebežne - Pre žiakov špeciálnej triedy – autistické spektrum v 8.ročníku zabezpečiť návštevy stredných škôl (SOŠ na Mokrohájskej ulici, OŠ na Dúbravskej ceste, SOU strojárske, SOŠ hotelová ).
Termín: priebežne - Pre žiakov špeciálnej triedy – autistické spektrum zabezpečiť individuálne terapeutické stretnutia 1xtýždenne formou hry a uvoľňovacích techník.
Termín: priebežne - Pre žiakov individuálne integrovaných s AS zabezpečiť individuálne poradenstvo 1x týždenne – rozhovory, uvoľňovacie techniky, kresba, hra.
Termín: priebežne - Poskytovať poradenstvo a terapie pre žiakov podľa potreby – integrovaní žiaci, žiaci s poruchami správania, žiaci s emočnými poruchami.
Termín: priebežne - So žiakmi 9.ročníka absolvovať program Profesijná orientácia pre výber SŠ – dotazníky, testy, rozhovory, konzultácie.
Termín: november – apríl
- So žiačkami 7.ročníka absolvovať projekt Dievčenské laboratórium – dospievanie – psychické a fyzické zmeny.
Termín: marec – apríl
- Podľa potreby poskytovať triednym kolektívom a jednotlivcom stretnutia a konzultácie – šikana, nový žiak v triede, dievčatá a chlapci, autorita učiteľa.
Termín: priebežne - Spolupracovať s učiteľmi na Klube učenie po vyučovaní pre žiakov II. stupňa.
Termín: priebežne - Pokračovať v práci so skupinou CHIPS – zabezpečiť školenie pre žiakov, zorganizovať workshopy pre žiakov I. stupňa, zorganizovať stretnutie s priateľskou školou CHIPS rovesníkmi so ZŠ Karloveská 61.
- Pravidelné pozorovania žiakov v 1.ročníku – začlenenie do kolektívu, grafomotorika, adaptácia na požiadavky školy, pozornosť, kognitívne schopnosti, komunikačné zručnosti. Konzultovať pozorovania s triednymi učiteľkami a s rodičmi, v prípade potreby odporúčať k odborníkovi.
- Vo vzťahu k učiteľom
- Spolupráca s vyučujúcimi v špeciálnych triedach pre žiakov s poruchami autistického spektra – pozorovania, konzultácie, literatúra, pomoc s IVVP.
Termín: priebežne - Spolupráca s vyučujúcimi pri vypracovávaní IVVP pre žiakov individuálne integrovaných.
Termín: október – november
- Podľa potreby poskytovať učiteľom konzultácie a pomoc pri riešení školských problémov so žiakmi a kolegami a osobných problémov, požičiavať im literatúru.
Termín: priebežne - Vytvoriť pre učiteľov program zameraný na sebareflexiu, povzbudzovanie a osobnostný rast (arteterapia v spolupráci so špeciálnymi pedagógmi, podpora a povzbudzovanie v spolupráci s FiF UK Bratislava, podporné skupiny ).
Termín: priebežne - Spolupracovať so školskou špeciálnou pedagogičkou – žiaci s ŠPU, integrovaní žiaci, žiaci v programe arteterapie.
Termín: priebežne
- Spolupráca s vyučujúcimi v špeciálnych triedach pre žiakov s poruchami autistického spektra – pozorovania, konzultácie, literatúra, pomoc s IVVP.
- Vo vzťahu k rodičom
- Poskytovať rodičom individuálne poradenstvo v oblastiach výchovy, rodinných problémov, emočných problémov, požičiavať literatúru, odporučiť odborné pracoviská.
Termín: priebežne - Zúčastniť sa podľa potreby rodičovských združení, počas TA poskytovať poradenstvo.
Termín: priebežne - Rodičom žiakov 9.ročníka poskytnúť podľa záujmu individuálne konzultácie v rámci programu Profesijná orientácia.
Termín: december – jún
- Pre rodičov žiakov s AS zabezpečiť pravidelné stretnutia s vyučujúcimi – konzultácie o žiakoch, vyučovaní, nové poznatky o AS, prednášky o rodičovstve v spolupráci s Centrom Andreas a Katedrou psychológie FiF UK Bratislava.
Termín: priebežne
- Poskytovať rodičom individuálne poradenstvo v oblastiach výchovy, rodinných problémov, emočných problémov, požičiavať literatúru, odporučiť odborné pracoviská.
- Vo vzťahu k vzdelávaniu v profesii
- Pravidelná účasť na stretnutiach školských psychológov v CPPPaP IV. Švabinského ul. – prednášky, workshopy.
- Supervízia v rámci adlerovskej psychoterapie a poradenstva, účasť na mezinárodnej Adlerovskej škole.
Termín: priebežne - Vzdelávanie v oblasti terapeutickej práce s deťmi a rodinami u Dr. Reichelovej v Košiciach.
Termín: priebežne
Príprava a realizácia projektu autoevalvácie na škole – dotazníky pre rodičov, učiteľov a žiakov, sebaskúsenostné skupiny učiteľov, CHIPS skupina žiakov (v spolupráci so školskou špeciálnou pedagogičkou, učiteľkami.).
Mgr. Eva Hlistová